Цитата дня

Без прагнення до наукової роботи вчитель неминуче підпадає під владу трьох педагогічних демонів: механічності, рутинності, банальності. Він дерев’яніє, кам’яніє, опускається.
А. Дістервег

19 квітня 2012 р.

До уваги учнів старших класів загальноосвітніх навчальних закладів, вчителів історії!


Всеукраїнська Асоціація викладачів історії «Нова Доба» за підтримки фонду «Пам'ять, Минуле та Майбутнє»  запрошує вас взяти участь у молодіжній дискусії на тему:
 «Права людини - уроки історії ХХ століття»

Перший етап -  підготовка есе на одне із запитань – до 15 травня 2012 року
 Другий етап – участь в одному із трьох Круглих столів у м.Києві  восени 2012 року

Перелік питань для першого етапу Дискусії:
1.    Війни ХХ сторіччя та проблема прав людини: чи є можливим співставлення цих явищ?
2.    Існування багатьох авторитарних тоталітарних режимів в ХХ ст.. відбувалось за певної суспільної підтримки. Чи можна це назвати  історичною закономірністю чи випадковістю?
3.    Тоталітаризм як політичний режим в історії:  чи була територія людської свободи при повному політичному  контролі?
4.    Права людини і права народів на самовизначення. Як ви розумієте цей симбіоз?  Чи існували точки дотику  і розходження співіснування цих суспільних явищ у складні періоди історії?
5.    Ідеологія націоналізму та права людини. Чи можуть ці поняття гармонійно поєднуватись?
6.    Що на вашу думку означає вислів “війна все спише ” з позиції дотримання прав людини?
7.    Чи потрібні суспільству історичні герої ? Які герої об’єднують та роз’єднують сучасне українське суспільство?
8.    “Єдине, що потрібно для тріумфу зла – це те, щоб добрі люди нічого не робили” (Е. Берк).  Чи підтверджує історія цей вислів? Проілюструйте прикладами.
9.    Чому історична пам'ять особливо про Другу світову війну розділяє українське суспільство? Які шляхи національного примирення ви можете запропонувати?
10.    Взаємне прощення та історичне примирення: чи цей шлях веде до звільнення від упереджень трагічного минулого?
11.    Хто і про кого дбав у радянському суспільстві? Від кого у Радянському Союзі виходила ініціатива захисту Прав людини - від держави чи громадянина?
12.    Радянське суспільство і правозахисний рух дисидентів. Чи розуміли одні других?  Якою була мотивація дій дисидентів? Яким чином дисидентський рух змінив суспільне ставлення до проблем захисту прав людини у тоталітарному суспільстві?
13.    “Хто контролює минуле, той контролює майбутнє. Хто контролює сучасне, той контролює минуле». Чи погоджуєтеся ви з думкою Д.Оруела?
14.    Що впливає більше: минуле на перебіг сучасного чи сучасне на розуміння минулого?

Куди надсилати?

Матеріали вашого есе просимо надсилати лише в електронному варіанті на адресу  dsc@novadoba.org.ua

Матеріали учасників будуть розміщені на інтернет сторінці Асоціації Нова Доба. Організатори залишають за собою право  скорочувати  обсяг надісланих есе.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...