Цитата дня

Без прагнення до наукової роботи вчитель неминуче підпадає під владу трьох педагогічних демонів: механічності, рутинності, банальності. Він дерев’яніє, кам’яніє, опускається.
А. Дістервег

15 листопада 2012 р.

Борис Жебровський: «Учитель історії – це фантазер минулого і прикордонник майбутнього»


14 листопада 2012 р. на базі Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова розпочав роботу Міжнародний науково-практичний семінар «Професійний портрет вчителя історії ХХІ ст.», який проходить в рамках співпраці Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України та Ради Європи.
У вітальному слові  ректор університету академік Віктор Андрущенко акцентував увагу на діяльності Європейської Спілки ректорів педагогічних університетів. Він поінформував зібрання про створення проекту конституції педагога ХХІ століття, яка буде прийнята в травні 2013 року та  наголосив на  важливості історії в галузі освіти.
Заступник Міністра освіти і науки, молоді та спорту України Борис   Жебровський подякував керівництву Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова за допомогу в організації семінару і можливість у черговий раз зустрітися з експертами Ради Європи. Борис Жебровський наголосив, що довготривалий досвід співпраці з Радою Європи вилився в Київське Комюніке, яке є своєрідним стандартом подальшої співпраці.
«Як учитель історії, – наголосив заступник Міністра, – вважаю професію учителя історії  найскладнішою, бо він завжди стоїть перед дилемою говорити те, що знає, чи те що написано в підручнику. Найперше – дати учням можливість обирати з потоку інформації  різні варіанти інтерпретації подій. Нині предмет історії по своєму «небезпечний і складний». Учитель історії нового століття – це одночасно вчений, який має слідкувати за розвитком науки, відкриває нові сторінки, нові історичні факти, які потребують нового осмислення. Борис Жебровський, згадавши часи праці в студентській аудиторії зазначив, що учитель історії це «фантазер минулого і прикордонник майбутнього». Важливе для нас не пропускати в майбутнє ті речі, які роз’єднують суспільство і в цьому величезна роль належить вчителю історії. Необхідним є панування ідеології толерантності.
Історик – це людина яка допоможе нашим дітям оптимістично дивитись в майбутнє та мирно співіснувати. Позитивне те, що на рівні МОНмолодьспорту ведуться переговори з усіма історичними сусідами, з якими наша держава мала конфлікти у минулому. Сьогодні ми пишемо спільні підручники з історії, створюємо двосторонні комісії з вивчення вразливих питань спільної історії, з метою пошуку тих сторінок історії, які нас об’єднують.
На завершення Борис Жебровський ще раз наголосив, що учитель історії ХХІ століття це незрима допомого дітям сформувати оптимістичний погляд на майбутнє толерантне життя в полікультурному суспільстві.

2 коментарі:

  1. "Фантазер минулого" - це значить, що ми навчаємо учнів історичних казок на вільну тему. Хіба ми до такого опустилися?Чому Жебровський згадує свої часи праці в студенській аудиторії, а не часи праці в шкільному кабінеті? Цікаво, чи були на вказаному семінарі вчителі, чи може одні лобаті академіки?

    ВідповістиВидалити
  2. Думаю, що для представництва були, але без права голосу)))

    ВідповістиВидалити

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...