Цитата дня

Без прагнення до наукової роботи вчитель неминуче підпадає під владу трьох педагогічних демонів: механічності, рутинності, банальності. Він дерев’яніє, кам’яніє, опускається.
А. Дістервег

12 листопада 2012 р.

Історія українського народу крізь призму історії повсякденності. Використання фотодокументів у відтворенні повсякденності.

Сучасний багатоманітний інформаційний простір дає можливість розширити джерельну базу вчителя історії. Особливо це стосується такого питання, як візуалізація минулого через фотодокументи. 

За допомогою візуальних джерел (фотодокументів) ми маємо можливість висвітлювати таку площину, як історія повсякденності як частина історичної спадщини країни. 

Візуальні джерела з минулого українського народу  особливі – ці свідчення (майбутні документи) виникали у безпосередній гущавині подій, як правило, не для науки, не для музею, вони – оригінальні артефакти свого часу. Вони мають прислужитися не тільки і не стільки для вивчення людини взагалі, а для дослідження конкретного способу існування цієї людини, сукупності ритуалів і повсякденних практик, сформованих даною спільнотою людей. 

При вивченні світлин як історичних документів важливим чинником повинен стати правильний їх відбір. Кращої інформативності можна домогтися користуючись колекціями, альбомами. При типології колекцій слід виходити зі способу їх комплектування і зберігання: архівні, музейні, редакційні (з фондів газет і журналів), відомчі, приватні (любительські) тощо. 

До уваги шановних колег хочу представити колекцію фотодокументів, що можна об'єднати  за напрямком: "Роль і місце жінки в українському суспільстві. Кінець ХІХ - початок ХХ ст." 






































































6 коментарів:

  1. Анно Богданівно, обіцяли здивувати - здивували. 66 фотографій. Respect! Скільки ж часу зайняв у Вас процес завантаження матеріалу до статті? Це вже не стаття, а самостійний ресурс до теми, який, я, особисто, планую використовувати в майбутньому. До речі, чи можете поділитися посиланням?
    Мені дуже сподобалася підбірка матеріалів, проте не вистачає певної супровідної інформації, адже виникає безліч питань, які можна було б поставити перед учнями під час практичної роботи над цим матеріалом: "Коли було зроблено ці фотографії? Ким? З якою метою?". Адже помітно, що частина матеріалу - постановочне фото, або ж листівки. Чого варті самі тільки назви - № 11 ( в тому порядку, як вони розміщені в статті) "Горькое разочарование", № 57 "Познакомились". Екземпляр під № 3 взагалі унікальний - селянка на фоні намальованої гавані! Листівки аж занадто дисонують з іншими фотографіями, які закарбували змарнілих, втомлених, босих українок.

    ВідповістиВидалити
  2. Дмитро Леонідович, дякую Вам за оцінку моєї публікації. Чесно кажучи, трохи хвилювалася завантажуючи цей матеріал. Повноцінно попрацювати планую над вашими пропозиціями вже найближчого часу. Стільки народилося ідей, що тільки б натхнення вистачило все реалізувати. Матеріал знайшла блукаючи просторами славнозвісного "В контакте" і ще раз переконалася, що це невичерпне джерело цінної інформації, яку, щоправда, треба вишукувати і фільтрувати. Фотодокументи потребують особливої уваги і використання дійсно повинно супроводжуватись інформаційним наповненням. Це тільки початок)

    Ось посилання на тематичні групи, де презентовано велику кількість корисної інформації:
    http://vk.com/club16368583
    http://vk.com/historyvk
    http://vk.com/club3073135
    http://vk.com/club16093055
    http://vk.com/antiquity
    http://vk.com/club24445039
    http://vk.com/club14407777
    Здебільшого, це російськомовні групи за інтересами. Але це невичерпне джерело інформації. Є можливість поспилкуватися, посперечатися з приводу різних питань.

    ВідповістиВидалити
  3. Дуже непогана підбірка матеріалів. Дякую.

    ВідповістиВидалити
  4. Анно Богданівно, мабуть, мені прийдеться відновити сторінку "В контакте", яку я свого часу закрив.

    ВідповістиВидалити
  5. Дмитро Леонідович, така сторінка ніколи не завадить. Багато хто скептично відноситься до цього ресурсу, але, вдосконалюючись, соціальні мережі дають певний результат. Крім навчальної мети я, наприклад, "вивчаю" своїх учнів, їхні уподобання, настрої. Діти в соціальних мережах розкриваються. Чекають схвальної відповіді на дії, коментарів, оцінки діяльності. Треба тільки обережно їх напрвляти на правильні дії.

    ВідповістиВидалити

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...