Цитата дня

Без прагнення до наукової роботи вчитель неминуче підпадає під владу трьох педагогічних демонів: механічності, рутинності, банальності. Він дерев’яніє, кам’яніє, опускається.
А. Дістервег

16 липня 2013 р.

Інтернет-семінар "Україна в роки Другої світової війни"


1.     З якими працями та дослідженнями сучасних науковців ви могли б порадити ознайомитися своїм колегам?
2.  Які методи та методичні прийоми, на вашу думку, слід застосовувати вчителю під час проведення уроків історії з цієї теми?
3.     Як викладати та організовувати вивчення болючих та дражливих питань цієї теми на уроці: криза лояльності в перші місяці війни; масове пограбування магазинів та квартир, залишених представниками радянської еліти; існування двох течій в русі Опору; участь місцевого населення в Голокості; колабораціонізм?  
4. Які форми організації навчання та ресурси ви використовуєте під час проведення уроків історії з цієї теми?  

26 коментарів:

  1. Ми пропонуємо опрацювати з даного питання ряд літературних видань: Безсмертя. Книга пам'яті України. "1941 - 1945рр."// За ред. І.О.Герасимова. - 200р. Король В.Ю. Трагедія Військовополонених на окупованій території Украни 1941 -1944рр. Гриневич В. суспільно-політичні настрої населення України в роки Другої світової війни (1939 - 1945рр.) - к .,2007.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Рекомедуємо опрацювати літературу з історії Миколаївщини данного періоду. Атамась В.С., Дудик С.В

      Видалити
    2. Коментар від О.В.Василишиної та Л.Д.Клименюк.
      Пропонуємо переглянути літературне видання В.І.Кучер,П.М.Чернега."Україна у Другій світовій війні
      (1939-1945)

      Видалити
  2. На мою думку одним з найефективніших прийомів під час вивчення цієї теми є вивчення краєзнавчих матеріалів на базі шкільного музею "Бойової та трудової слави". Напередодні вивчення цієї теми бажано дати одинадцятикласникам випереджувальне завдання: відвідати свідкихтих подій і записати їхні свідчення. Підготувати презентації на такі теми: "Наш край в роки війни", "Доля остарбайтера", "Бойові шляхи ветеранів ВВв".
    На основі опрацьованих музейних експонатів розділу "Наш край в роки війни" підготувати повідомлення. Таким чином, на цьому уроці можна прослідкувати синхронність подій другої світової війни і подій даного періоду в рідному краї. На уроці узагальнення бажано провести на базі музею заключну конферецію, запросивши на неї свідків війни. Атамась В.С., Дудик С.В.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Ми порадили б вам збирати відеосвідчення ветеранів.

      Видалити
    2. Ви дуже вдало підібрали методи та прийоми.

      Видалити
    3. війна не закінчується,поки живий хоча б один її учасник. тому свідків війни запрошувати необхідно. а що Ви будете робити ,коли втратимо останнього?

      Видалити
  3. Під час проведення уроків історії з теми "Україна в роки Другої світової війни" ми використовуємо наступні форми роботи: лекції , індивідуальні практичні завдання , екскурсії , семінарські заняття.Для цього використовуємо такі ресурси як додаткову літературу , мережу Інтернет ,спогади очевидців ,матеріали пошукових робіт учнів ,відвідування музеїв (шкільних ,краєзнавчих). Підсумковими уроками з теми практикуємо проведення семінарських занять з запрошенням ветеранів Другої світової війни та дітей війни.
    Феодорова О.В., Тітова Н.М.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Ми приєднуємося до ваших думок, дякуємо за професійну позицію.

      Видалити
    2. Дякуємо за корисні поради!

      Видалити
  4. На мою думку, під час вивчення теми "Україна в роки Другої світової війни" слід застосовувати різноманітні методи та прийоми. Наприклад: методи критичного мислення "Мікрофон", "Займи позицію", "Прес", "Акваріум" та ін., які дозволяють учням проаналізувати, осмислити висловити свою власну думку з приводу того чи іншого питання. Доречно використовувати відеосвідчення учасників бойових дій, ветеранів. Організовувати дослідницьку роботу з метою виявлення та вивчення подій, які розгорталися в нашому краї під час Другої світової війни. Запрошувати на зустрічі в школу ветеранів. Залучати дітей до пошукової роботи з метою поповнення матеріалів для шкільного музею (кутка). Активно допомогати ветеранам в позаурочний час.

    О. Паладій, С.Юркова

    ВідповістиВидалити
  5. 1.Серед наукових праць українських дослідників,що з'явилися впродовж двох останніх десятиліть і вирізняються новими методологічними підходами у розв'язанні поставленої проблеми,насамперед треба виділити роботи,нажаль,уже покійного дослідника М.В.Коваля (Україна у Другій світовій,Великій Вітчизняній війнах(1939-1945 рр.Спроба сучасного концептуального бачення.Професор М.В.Коваль один із перших українських дослідників намагався осмислити концептуальні проблеми історії Другої світової війни в Україні,подати її нову періодизацію,спробував визначити нові пріорітетні напрями дослідження,які не знаходили свого відображення в працях радянської доби.Йому належить першість у розкритті низки проблем,що фальсифікувалася або замовчувалася в роки існування СРСР.
    Величезний вплив настановлення сучасної української історіографії Другої світової війниґ.безперечно ,мала праця українського дослідника з Франції В.Косика.Найголовнішою заслугою професора стало привнесення в пострадянську Україну україноцентричного бачення подій Другої світової війни,а також актуалізація ним сотень досі невідомих для українських читачів і вітчизняних учених оригінальних документів з німецьких архівосховищ.Науковець зробив глибокий аналіз геополітичних розрахунків "гравців" європейської політики,висвітлив стан "українського питання" та намагання лідерів іноземних держав у своїх інтересах розіграти "українську карту".

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. О.В.Василишина,Л.Д.Клименюк написали дану роботу.

      Видалити
  6. Під час викладання теми Існування двох течій в русі Опору в першу чергу треба звернути увагу на причини виникнення цих течій. Викладаючи тему,характерезуючи ці течії ми їх оцінюємо толерантно не засуджуючи та не оправдуючи дії тих або інших. У кожній з цих течій була мета, цілі, задачі,ідеології, певна підтримка населення.Підводячі дітей до поняття колабораціонізм пояснюючи його значення треба націлити на ту ситуацію в якій місцеве населення співпрацювало з німецько - фашистськими загарбниками.
    В.В. Сосуля

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. пропонується вести дискусії в яких учні повинні вивчати,а вчитель ніяким чином не повинен героїзувати учасників тих подій. дуже важко і дітям,і дорослій людині залишатися толерантною ,коли мова іде, наприклад, про ті методи що використовували активні колабораціоністи(УПА,Лісові брати)

      Видалити
    2. ваш досвід нас зацікавив

      Видалити
  7. 1.Серед наукових праць українських дослідників,що з'явилися впродовж двох останніх десятиліть і вирізняються новими методологічними підходами у розв'язанні поставленої проблеми,насамперед треба виділити роботи,нажаль,уже покійного дослідника М.В.Коваля (Україна у Другій світовій,Великій Вітчизняній війнах(1939-1945 рр.Спроба сучасного концептуального бачення.Професор М.В.Коваль один із перших українських дослідників намагався осмислити концептуальні проблеми історії Другої світової війни в Україні,подати її нову періодизацію,спробував визначити нові пріорітетні напрями дослідження,які не знаходили свого відображення в працях радянської доби.Йому належить першість у розкритті низки проблем,що фальсифікувалася або замовчувалася в роки існування СРСР.
    Величезний вплив настановлення сучасної української історіографії Другої світової війниґ.безперечно ,мала праця українського дослідника з Франції В.Косика.Найголовнішою заслугою професора стало привнесення в пострадянську Україну україноцентричного бачення подій Другої світової війни,а також актуалізація ним сотень досі невідомих для українських читачів і вітчизняних учених оригінальних документів з німецьких архівосховищ.Науковець зробив глибокий аналіз геополітичних розрахунків "гравців" європейської політики,висвітлив стан "українського питання" та намагання лідерів іноземних держав у своїх інтересах розіграти "українську карту".
    Василишина О.В. Клименюк Л.Д.

    ВідповістиВидалити
  8. Шановні колеги,краєзназнавчий матеріал має локальний характер, що не відображає загальних тенденцій розвитку подій Другої світової війни на Україні.Тому даний метод радимо використовувати як елемент вивчення теми в цілому.

    ВідповістиВидалити
  9. Ми порадимо роботу КУЧЕРА УкраЇнА удругій світовій війні.Вній розглядається питання внеску українського народу в розгром ворога,ПИТАННЯ боротьби українських національно-визвольних сил за українську незалежну державу.ОхОплює період з 1939 по 1945. Дзюба Г.В.Гончар Л.Є.

    ВідповістиВидалити
  10. Уроки проводяться на базі матеріалів музею МПЛ присвяченому 2-му гвардійському корпусу, який приймав участь у звільненні Миколаєва. Це уроки - бесіди. Використовуються знання учнів з теми, здійснюються міжпредметні звязки (всесвітня історія, історія України). Учні отримують завдання дізнатися від батьків хто із родини приймав участь у Другій світовій війні. Традиційними стали екскурсії до музею Партизанської слави.Акцентується увага на те, що сьогодні дається неоднозначна оцінка подіям війни, ставиться під сумнів навіть сама перемога. Пояснюємо учням , сприймати субєктивно можна лише окремі факти (наприклад, прорахунки керівництва країни, жорсткі методи війни, роль руху Опору), але головне ставити під сумнів неможливо. Воно полягає в тому, що радянський народ захищав свою Батьківщину, і що наш народ зробив головний внесок у перемогу.

    ВідповістиВидалити
  11. пропонується використовувати проблемний метод у вивченні теми "Велика вітчизняна війна". цей метод полягає у винкористанні двох форм : 1)проблемний виклад - проблему ставить і вирішує учитель,а учні розмірковують.цим користуються на уроках вивчення нової теми. 2)пошукова бесіда - на початку уроку "Україна у Великій Вітчизняній Війні" -ставиться завдання проблемного характеру: Джерела і значення перемоги радянського народу у ВВВ. чому за перемогу було заплачено таку дорогу ціну. клас ділиться на 5 груп, які просуваються по певним етапам.
    1етап - розминка(актуалізація)
    2етап - від кожної групи по три учні на листі ватмана пишуть терміни,імена ,дати які пов*язані з темою. далі ци листи передаються групам,які створюють опорні конспекти.
    3 етап - робота з документами(аналіз)
    4етап - перевірка хронології (індивідуально)
    5етап - повертаємося до проблемного питання.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякуємо за практичні поради. Чекаємо на співпрацю.

      Видалити
  12. Підчас вивчення теми використовую бесіду, міні лекцію, перегляд уривків документальних та художніх фільмів, робота з документами, ілюстраціями, зустріч з ветеранами і учасниками війни, відвідування памятника загиблим односельчанам ,музею бойової слави.Учні отримують завдання підготувати розповідь на тему" Чи має твоя родина відношення до подій Другої світової війни?" Під час нвчальної практики здійснюємо поїздку до місця масових розстрілів євреїв у селі Богданівці, покладаємо квіти та слухаємо розповідь про ці події учнів місцевого краєзнавчого гуртка.Готуємо монтаж-виступ учнів до Дня Перемоги під час мітингу біля братської могили.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Пропонуємо вам в якостідодаткової літератури використати монографію Бекгоф Карел. Жнива розпачу. Життя і смерть в Україні під нацистською владою .-К.,2011. - 456с., в якій поданий фактичний матеріал про геноцид євреїв, та інших нац. меншин. Бажаємо успіхів!

      Видалити
  13. ми порадимо роботу КУЧЕРА УкраЇнА удругій світовій війні.Вній розглядається питання внеску українського народу в розгром ворога,ПИТАННЯ боротьби українських національно-визвольних сил за українську незалежну державу.ОхОплює період з 1939 по 1945. Дзюба Г.В.Гончар Л.Є.

    ВідповістиВидалити
  14. Пропоную самому прочитати "Солодка Даруся" Марії Матіос( Рух опору)

    ВідповістиВидалити

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...